vrijdag 6 augustus 2010

Ik zet een happy ending op touw ...


Ik zet in het Vondelpark een happy ending op touw en droom alleen nog maar van jou....(Annie M.G.)

De afgelopen weken heb ik gesmuld van "ANNIE M.G.' De tv-serie is nu ook in de bibliotheek als DVD-box te leen. Een tijdje terug heb ik de biografie van Annejet van der Zijl gelezen. Ik was verbaasd toen ik bij het lezen van haar levensverhaal ontdekte dat ze naast haar fantastische werk voor kinderen ook veel mooi en grappig werk gemaakt heeft voor volwassenen. Is Annie voor veel mensen de archieven in gegaan als kinderboekenschrijfster of ben ik zelf gewoon maar half op de hoogte? Om met Annies eigen woorden te spreken: LEES MEER FRUIT!! Haal vandaag nog een exemplaar van of over Annie M.G. Schmidt. Dat kan natuurlijk Pluk van de Petteflet, Tante Patent of Foxtrot (de musical) zijn. Ook zijn de oude afleveringen van Pension Hommeles nog te leen. Denk je aan die mooie biografie (Annie komt in je hoofd weer tot leven..) of de prachtige serie? Laat je verrassen.
Thuis maak ik op het moment samen met mijn zoontje uitgebreid kennis met Jip en Janneke. Ik kom tot de ontdekking dat zonder Fiep Westendorp Jip en Janneke eigenlijk geen Jip en Janneke zouden zijn....
Wist je trouwens dat Jip en Janneke ook in het Latijn: 'Jippus et Jannica' en bijvoorbeeld het Twents (Jipke en Jannöaken) vertaald zijn? In Engelstalige landen groeien kinderen op met Mick en Mandy. Al moeten ze het daar helaas zonder de geweldige illustraties van Fiep Westendorp doen....
Kijk ook even op: http://www.annie-mg.com/ of voor informatie over de serie op: http://anniemg.nps.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten