vrijdag 5 augustus 2011

Dolce far niente..


Vorige week zag ik de film "Eat, Pray, Love' de boekverfilming van de gelijknamige bestseller van 'Elizabeth Gilbert'. Het verhaal gaat over een de zoektocht van een jonge vrouw (Julia Robberts). Ze gaat naar Italië (eat), Inda (pray) en Indonesië (love). In Italië ontmoet ze vrienden waarmee ze de betekenis van 'dolce far niente' bespreekt. Een begrip dat eigenlijk niet te vertalen is (sweetness of doing nothing). In het Nederlands wordt het: 'het aangename van het nietsdoen'. Deze zin leek me een mooie basis om eens te oefenen met fotobewerken.

Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik een oudbollig beeld had bij fotobewerken, maar ojee ik ben nu al verslaafd. Fotoaanpassen.nl, fotomontage.nl en glitterfoto.nl zijn erg leuk en makkelijk.

Dit plaatje:


Geef je in een handeling van nog geen minuut meer nadruk:


1 opmerking:

  1. En dan hier de standaardvraag van de coach: hoe zou je FLickr, Picasa, fotobewerkingsprogramma's in kunnen zetten in de bieb?

    BeantwoordenVerwijderen