zaterdag 17 september 2011

# 13: Ja, ik wil... mijn bestanden met jou delen (maar niet allemaal)

Ik kwam ontzettend enthousiast thuis en vertelde mijn vriend dat we bij de aanschaf van een nieuwe laptop de keuze voor een bijgeleverd office-pakket wel achterwege konden laten. Natuurlijk was mijn vriend nieuwsgierig dus somde ik alle voordelen op van google.docs. "Klinkt goed!' Toch ligt het wel iets genuanceerder. Hoe wil je dat doen met een back-up? Sinds de laatste computercrash ben ik namelijk een beetje geobsedeerd door het maken van back-ups dus een goed gekozen punt waar je bij mij wel indruk mee maakt.

Ja, toch wel naïef dacht ik zelf ook een paar dagen later. We vinden het tegenwoordig steeds lastiger om de keuze te maken ons leven met ....(naam) te delen. En dat, terwijl we in delen online steeds makkelijker worden. Ik zie nog steeds voordelen hoor. Toch is het best gek de beheer van allerlei digitale bestanden uit handen te geven. Je gaat er van uit dat er goed voor je bestanden zal worden gezorgd. Als je soms ziet hoe de biebmaterialen terugkomen.... weet je dat niet iedereen de  beheer van de eigendommen van een ander even serieus neemt. Ik zal de klant nooit vergeten die met een stalen gezicht zei dat ze het boek dan wel even zou strijken en dat er van de liter water die er overheen was gegaan echt NIETS meer te zien zou zijn.


Ik werk graag en veel met allerlei producten van google. Ook lach ik met plezier om de advertenties die google soms wel en soms niet goed gekozen terugkoppelt aan de hand van mijn internetgedrag. Google docs zal ik zeker gaan gebruiken, thuis en op het werk. Ideaal voor werkgroepjes! Toch kies ik er voor niet alles met jou ...euh... met google te delen!

1 opmerking:

  1. De titel van je blog lijkt wel "romantisch 2.0" ;) Ik zal 'm thuis eens opperen :)

    BeantwoordenVerwijderen