vrijdag 11 november 2011

# 17: het gemak van mobiel internet

Sinds een jaar heb ik een smartphone. Ik denk dat het plezier dat ik van mijn smartphone heb weinig mensen zal verbazen. In de trein krijg ik regelmatig reacties over het gemak en plezier waarmee mijn zoontje van bijna twee de smartphone gebruikt. Een jaar terug was de laptop onbetwist het apparaat dat ik het meeste gebruikte. Die plek is nu allang ingenomen door mijn telefoon. Ik las in de informatie die bij 23 dingen hoort, dat mensen een telefoon met internetverbinding de ideale plek vinden om informatie te vinden. Voor een groot deel van de informatie geld dat ook voor mij. Toch blijft er informatie die ik graag op andere manieren vergaar. Bijvoorbeeld een boek met mooie afbeeldingen bekijken of een gesprek voeren met een verkoper in een winkel. Vaak is het gebruik van een combinatie van hulpmiddelen het prettigste. Waarbij bij mij de telefoon vaak de eerste is. Alice de Jong, informatieprofessional stelt dat de bibliotheek meer in moet zetten op de mobiele technologie. De website van de bibliotheek is goed te raadplegen op een een smartphone. Muziekweb sinds de laatste update minder. Toch zou het leuk zijn als er meer leuke en interessante apps komen!

3 opmerkingen:

  1. Kijk hier eens voor biebapps. Niet alleen apps van bibliotheken zelf, maar van alles en nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Angelonmychest,

    ik ben heel nieuwsgierig, helaas kom ik niet verder als ik op hier klik...

    BeantwoordenVerwijderen