dinsdag 29 november 2011

# 18: LibraryThing is niet mijn ding!

Ook wel eens lekker om te beseffen; nee dat hoeft van mij niet. LibraryThing ziet er gelikt uit. Ik kan me goed voorstellen dat het goed te gebruiken is als een soort digitale etalage zoals ik regelmatig zie op blogs van collega's of op internet.

Ik ben aan het rommelen geweest met LibraryThing. Ik dacht aan de boekenkast thuis (of sinds de verhuizing het ontbreken ervan) een heleboel (veel te veel) grote stapels boeken waarvan de kans groter is dat je eerder iets anders leuks vindt dan datgene wat je zoekt. Helemaal niet handig en ik ben zelfs weleens wakker geworden terwijl ik terug moest denken aan een fragment uit 'het Bureau' waarin Maarten Koning uitlegt dat een kantoor in kan storten door een te grote (of heet dat hoge) vloerbelasting.

Enthousiast begon ik aan LibraryThing. De eerste twee boeken (noem het liefde, een sterfgeval in de familie) moest ik zelf toevoegen. Vol goede moed bedacht ik dat ik morgen verder zou gaan (wat dus bijna 3 weken geleden is). Ondertussen ben ik mijn wachtwoord vergeten (ja, ik heb braaf een standaard wachtwoord en gebruikersnaam maar deze kon ik in dit geval niet gebruiken omdat ie al vergeven was.) Gister hield ik nog een strenge peptalk tegen mezelf; het gemak waarmee je een digitale boekenkast in kunt delen, op
kan ruimen, herinrichten op thema, schrijver etc. Maar nee, de rommelkont in mij heeft vandaag besloten dat de deadline van 23 dingen zo dichtbij is, dat ik beter door kan gaan met ding 19!


1 opmerking:

  1. Ik ben wel enthousiast over LT, maar moet bekennen dat ik al maanden niet gekeken heb...dat zegt genoeg denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen