woensdag 17 oktober 2012

#1: Spierpijn (privacy)

Met gemak haal ik het euforische gevoel terug na de afsluiting van 23 dingen. Ik zie net mijn opmerking 'I'm 23' terug en kan me nog de overtuiging herinneren waarmee ik dat zei. En toch moet ik zeggen dat de 'verdiepdingen' op het juiste moment komen voor mij... Ik ben tegenwoordig actief op 'facebook' en 'pinterest'. Voor 23 dingen vond ik 'sociale media' heel leuk, maar dan vooral voor anderen. Nu doe ik meer met mijn nieuwsgierigheid naar sociale media en iets nieuws als 'Instagram' ga ik dan ook meteen onderzoeken. Toch heb ik gemerkt dat in mijn privéomgeving de meeste mensen sceptisch staan tegenover sociale media. Juist omdat 'privacy' toch wel een heikel punt blijkt te zijn. Wel jammer, eigenlijk! Ik merk dat ik toch een drempel voel bij het verkennen van sociale media met 'onbekenden'.
Maar hier dus een nieuwe impuls om me verder te verdiepen en dan in de veilige omgeving van mijn collega's. En nu ik daar mee start voel ik toch wel de nodige spierpijn. Jaja, ook als je 23 bent moet je je conditie op pijl houden. Als ik ga kijken of ik mezelf terug kan vinden op internet schrik ik wel een beetje bij het zien van een account dat ik overigens niet zelf heb aangemaakt van het goudklompjes traject. Ik kan woord voor woord een paar aan mij gerichte mailtjes nalezen van iemand waar ik destijds een opleiding mee volgde. En dat is wel iets om je ook bewust van te zijn; niet alleen je eigen informatie maar ook die van anderen (in dit geval in over mij!) kan van alles over jou loslaten. En om voor nu mee af te sluiten: tijdens het tikken van dit stukje volg ik half een gesprek van een paar collega's: over het gebruik van internet onder werktijd. hmm.... hoe zou het overkomen als ik onder werktijd naar afbeeldingen over spierpijn zit te zoeken?? haha...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten