woensdag 24 oktober 2012

#2: een gezonde traktatie! (twitter verdiept)


Wat is twitter voor mij? Iets wat ik niet mis als ik het niet doe. Iets wat ik inspirerend vindt als ik het wel doe. Ik las laatst ergens dat hard werken prima is, als je regelmatig de gelegenheid neemt om op te laden. Als je opgeladen bent kun je niet alleen sneller maar ook beter werken. Opladen kun je doen met een kopje koffie, door een wandeling te maken of door even lekker te twitteren. Op twitter volg ik mensen waar ik me in het gewone leven niet zo gauw in zou verdiepen of bijvoorbeeld alleen als ik een interview van hen zou lezen. Toen ik als experiment een tijdje onze eigen bibliotheek op twitter volgde, merkte ik dat ik over informatie beschikte die ik anders waarschijnlijk niet had gehoord of minder snel had opgepikt. Deze informatie kon ik gebruiken in gesprekken met collega's en klanten. Naar aanleiding van een presentatie van twee collega's heb ik me nu verdiept in #dtv (durf te vragen). Ik zou niet durven zeggen dat het volgen me wijzer heeft gemaakt, wat wel anders zou zijn als ik actief vragen beantwoord zou hebben, trouwens. Toch heeft het wel degelijk iets gedaan met mijn brein; het heeft me even opgefrist en andere kanten opgestuurd dan die ik normaal op zou gaan. Wat me ook kan gebeuren als ik even lekker tijd neem voor een kopje koffie of een fijne herfstwandeling. Ik zou het dus goed kunnen gebruiken als een traktatie voor mijn brein of creativiteit. Heerlijk al krijg ik door alles wat op me af komt wel hele warme wangen. Tijd voor een verfrissende herfstwandeling. Gelukkig heb ik nu pauze! En ja, zo werkt het voor mij misschien wel: èn/èn.

2 opmerkingen: