zondag 11 december 2011

#23: de evaluatie!

En hier ben ik dan: aan de finish van 23 dingen. Een leerzame ervaring die veel meer met me heeft gedaan dan ik had verwacht. Het heeft echt mijn manier van denken verandert. Ik zag web 2.0 toch vooral als een truckje. Nu besef ik wel degelijk dat het echt een nieuwe manier van denken is. Ik besef ook dat ik in de nabije toekomst weer zal leren met een vernieuwde blik naar mijn werk en het internet, de klant, de wereld te kijken en dat de huidige tijd van mij vraagt dat ik dat steeds zal blijven doen. Dat spreekt me aan en vind ik ook wel spannend: zal ik kunnen blijven vernieuwen? Zal ik verrast, positief en enthousiast blijven? Ik hoop het wel.
Het meest plezier heb ik beleefd aan: online afbeeldingen bewerken, twitter, google maps, YouTube, Mobiel internet, Muziek online beluisteren en het lezen van de visie op de bibliotheek voor de toekomst. Ik heb geleerd dat web 2.0 en mijn werk veel meer met elkaar verweven zijn dan dat ik dacht. Ik heb ook geleerd dat het heel belangrijk is deze digitale ontwikkelingen serieus te nemen en dat ze onze wereld en manier van denken meer beinvloeden dan wij vaak doorhebben. Ook heb ik veel geleerd van de film 'the social network'. Er ging een wereld voor me open. Ik beleef veel plezier aan mijn werk. Daar is een nieuw aspect bijgekomen, meer dan ooit zie ik de digitale wereld (de virtuele bibliotheek bijvoorbeeld) als mijn werkgebied dat ik moet kennen, kunnen overbrengen aan de klant en dat ik mag verkopen! Bedankt voor deze kans! Werken tot mijn 67e? No problem: I'm 23!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Anna, gefeliciteerd met je 23ste verjaardag!;) Knap gedaan. Ik vind het jammer dat ik je niet meteen heb gevolgd. maar ga je blogposts alsnog lezen.
    Goeie stukjes!
    Gr. GL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @annaatthelibrary van harte gefeliciteerd! Leuk om je posts te lezen en mooi dat je een rol ziet voor jezelf en de bibliotheek in de digitale wereld. Ik hoop en verwacht dat de bibliotheek dan ook dankbaar van je vaardigheden en inzichten gebruik zal gaan maken, al is het alleen maar omdat je pas 23 bent;-)

    BeantwoordenVerwijderen